Liten, feg och tråkig

Jag är inte särskilt bra på att skriva dikter, men jag tycker att det är himla roligt, så jag gör det ändå ibland. Här är en, som egentligen hör ihop med en bild jag ritade. Men det bilden vill jag inte lägga upp tyvärr.
Hur som helst:



Hon som inte bryr sig, hon som skiter i dig
Som inte är brudig, hon räknas knappt till tjej
Saknar inte större bröst, är ganska androgyn
Pallar inte mode, klackar, läppglans och parfym

Hon som är modig, självständig och stark
Hon gör allt du hatar; super, röker, testar knark
Vad ni än pratar om tar hon över diskussionen
Hon kan allt om politik, är med i farliga aktioner

För hon vet vad som är viktigt, hon vet var hon står
Och hon vet att det är värt de brott hon begår
För hon ska ändra världen, och inget är på låtsas
Med livet som insats, för det onda måste krossas

Hon kommer döda för detta, döda och dö
Hon är inte rädd, hon slåss och hon får spö
Hon skiter i normer, hon tänker slå sig fri
Det är henne jag vill vara, men aldrig vågat bli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0