Tillbakablick

Jag tog lite gröt till frukost ändå.

Jag tänkte på det här med att jag plötsligt har fått extremt mycket panik över min vikt. Om jag tänker efter så är det väldigt likt förra gången. I januari, när jag började försöka gå ner i vikt igen. Då hade jag också försökt äta normalt i ungefär tre månader, och sedan stod jag inte ut med min kropp, och tänkte bli smalare på ett okej, ofarligt sätt. "Jag ska inte räkna kalorier. Jag ska inte hänga på pro ana-forum" Visst. En månad senare var det det enda jag gjorde.

Och vad ledde det till? Jag stod inte ut med att väga 49 kg. Nu väger jag det igen. Och jag vet att det är exakt det som kommer hända om jag försöker gå ner igen. Jag kommer gå upp allt igen, men vara ännu mer fast i mat-ångest och självhat. Jag får inte luras av mina egna tankar. Om jag bara går ner något kilo så kan jag äta normalt sen. Nej.

Jag ska stå ut. Den här biten går säkert över så småningom. Jag kanske börjar tycka om min kropp som den är nu.


Kommentarer
Postat av: BetterSmaller

Precis!

2010-08-23 @ 11:05:42
URL: http://bettersmaller.blogg.se/
Postat av: s.

bra. hoppas och tror på dig, vännen <3

2010-08-24 @ 23:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0