Day 17 – Your favorite memory

Lustigt att det här är svårt att skriva om. Jag har ju massor av fina minnen, jag kommer bara inte ihåg dem riktigt. Funderar på om det kan vara något med min första pojkvän, men honom har jag skrivit om redan, så det är tråkigt. Ganska länge tyckte jag att den bästa dagen i mitt liv var när jag gick på konsert första gången. Nightwish såg jag då, och det var faktiskt ganska underbart.

Men jag tror jag slår ihop flera minnen från min grundskola och säger att det är favoritminnet. Jag brukar längta tillbaks till högstadiet, för vi hade så fina lärare och så mysig stämning. Särskilt sista året. Jag minns när vi gjorde extremt fula tenn-figurer, när vi satt på bänkarna och åt mat, när vi snackade skit om livsstilsterapeuten, gick på glöd, åkte till Prag, hade idrott med läraren som var lite för gammal för att vara kär i (men alla var det nog ändå), skrattade tills vi kissade på oss, sydde dockor, spelade teater. Eller när jag åt en godisbit som låg på golvet, och fick veta att en av killarna i klassen hade ollat den (vet fortfarande inte om det var sant eller inte). Och så minns jag tyger i pastellfärger, vått i vått-målningar, tända ljus, skogspromenader och stickade flöjtfodral.

Det är mitt favoritminne.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0