God Jul

Jag tänkte bara logga in snabbt och hälsa alla en god jul. Jag har feber och snuva, men bortsett från det är allt bra. Jag har ätit mat och godis så både magen och munnen värker, men jag har inte hetsätit, och jag har inte ångest.

När tankarna har börjat snurra har jag lugnats av att titta på mina bröder. Hur mycket de äter, utan att känna sig dåliga för det. Och utan att bli tjocka. De är smala, ganska vältränade. Typ som jag. Våra kroppar klarar av julen utan några märkbara förändringar. Så är det. Det handlar liksom om några dagar med ovanligt mycket godis och god mat.

Så jag låter inte nojorna stanna i mitt huvud. Jag mår bra. Hoppas att ni också kan bortse från jobbiga känslor runt maten över jul.

Kommentarer
Postat av: J

hej! jag måste bara säga att du är så stark, jag e småfull nu men jag brukar läsa din blogg typ dagligen, och jag har liknande probs som du (ätstört etc) och det du skriver om och kämpar för är INSPIRERANDE jag hoppas du fortsätter på samma väg <3 puss o kram från en småfull tjej :)

2010-12-25 @ 04:47:12
URL: http://peacjhy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0