Kvällsmat

Min vän var här i nio timmar, och jag mår bra just nu. Vi åt citronmarängpaj, och när hon hade åkt räknade jag på kalorierna. Det var för lite, särskilt med tanke på att jag tränade i morse.
"Men jag känner mig inte så hungrig, och jag borde ju ändå sova", tänkte jag. Men så tänkte jag lite till, och jag ska inte få i mig alldeles för lite. Jag vill inte att alla muskler ska försvinna, och jag vill inte vakna mitt i natten, och jag vill inte äta mindre och mindre tills jag börjar få ångest av 50 kalorier extra.

Så nu har jag ätit yoghurt och flingor + en äggvita. Och det är bra!



Gonatt, och tack för era fina peppande kommentarer :)

Kommentarer
Postat av: angelice

Mat är ganska tråkigt.. ; )

2010-12-07 @ 23:44:29
Postat av: Sofie

Starkt jobbat, tjejen. Jag gjorde i princip samma sak idag. Åt en grym frukost. Som fick mig att motvilligt (i ensamhet!) pressa i mig en alldeles för nyttig lunch. Men då rök ju mellanmålet fullständigt. Middagen kl 19:00 blev säkert halverad. Faktum är att när jag skulle ta portion nr2 så var grytan tömd! Blev visserligen mätt. Men huvudet sade att det inte var tillräckligt. Åt en bit sockerkaka som kompensation. Tänkte jag till en början. Sedan kom ångesten. Sysselsatte mina händer då för resten av kvällen. Fram tills jag tänkte gå och lägga mig (runt 01:00 = 1 h sedan snart). Då insåg jag dumheten.



Två nävar nötter och en miniportion med rester av kycklingwok. Så. Ett steg i rätt riktning. Känner inte ens av ångesten nu. Det känns bara.. Rätt.

2010-12-08 @ 01:54:07
Postat av: sofia

nu blev jag glad i hjärtat. blir lite orolig när det snurrar neråt för dig. fortsätt tänka klokt.



<3

2010-12-08 @ 02:18:47
Postat av: Lisa

sv.

Mm jag vet egentligen borde jag ju fokusera på att bygga musler och så också..Men du vet det är inte så jag tänker..

Bodycombat är skit skoj jätte härligt att träna ifall man är arg eller irriterad för man får verkligen ur sig allting. Det är inte särskilt svårt men det är jobbigt. På ett härligt sätt. Man svettas massa och får träningsvärk.

Jag vet att jag håller på att åka ner i det, dock verkar det dra mig mycket mer mot bulimin den här gången. Nu har jag ju aldrig haft full anorexi men många anorektiker övergår ju tydligen till bulimi.

Jag vet att jag borde fokusera på att bli frisk, men vill ju bara ner ett par kg (som sedan blir ännu fler jag vet) Men jag an helt enkelt inte låta bli just nu.

Du måste också vara försiktig för du verkar ju också dra dig lite mot äs.

Kram<3

2010-12-08 @ 07:37:14
URL: http://baravaralisa.blogg.se/
Postat av: tove

varför äter du inte äggula?

2010-12-08 @ 11:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0