Svar på kommentarer

Tove: Näe det är ju det, jag vågar inte få i mig för många kalorier. Jag vet ju egentligen att äggula är nyttigt och bra.



Camilla: Pepparkaksmüsli jao, det gör man såhär:


Rör ihop
5 dl havregryn
5 dl rågflingor
1 dl hackade hasselnötter
1 dl hackad mandel
1 dl brun farin
1,5 msk ingefära
1,5 msk nejlikor
2 msk kardemumma
2 msk kanel
lite salt

Blanda 2 dl vatten och 1 dl olja, och häll det över müslin.
Lägg allt i en långpanna och rosta i ugnen i 175 grader, i sådär 25 minuter.

Sen kan man ju ändra lite hur man vill, men sådär gjorde jag.

Kommentarer
Postat av: camilla

Tack :D ska du göra något roligt i helgen?? kram

2010-12-17 @ 09:25:55
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0