47,5

Dagen har gått bra. Efter ett päron till frukost åt jag ett knäckebröd med en ostskiva på jobbet, kanske en halv deciliter mjölk i kaffet, en halv kiwi, en naturdietbar innan träningen, och nu äter jag lite quornbitar. Jag ville ju inte dö på träningen, så jag såg till att äta lite. Så det blev… 50+50+25+30+200+60=415. 415 kcal, på en träningsdag. Step, jobbigt pass. Det är bra.

Jag vägde mig ju också. Gick och var galet nervös på jobbet. 47,5 kilo, både före och efter träningspasset (ja, jag vägde mig två gånger, för jag tänkte att jag kanske såg fel första gången). Det kan vara vattenvikt jag har gått ner, men just nu känns det i alla fall riktigt skönt. Skönt att min hets under helgen inte sabbade allt. Det känns som om mina regler funkar ganska bra trots allt. Att äta normalt några dagar i veckan håller väl igång ämnesomsättningen, och så gör det att jag pallar låta bli att äta de dagar jag inte ska.

 

För övrigt så har jag bestämt att när jag kommer ner till 47 så ska jag hålla den vikten i en eller två veckor. Vänja kroppen vid lite mer mat, och så hjälper det mig nog att inte ge upp och hetsa ihjäl mig.
Som i november när jag bestämde mig för att sluta hålla på att gå ner, så då åt jag tills jag gått upp 5 kilo igen. Smart, verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0