Nervös inför morgondagen

Idag blev det te till frukost, sen kaffe med mjölk på jobbet, ett äpple och en halv clementin, och så innan träningen åt jag två grova mackor med kokt ägg på. Jag gick på aerobics, cyklade hem, och nu äter jag ett ägg till.

Jag tänkte se till att få ut något av träningen och se till att äta både före och efter. Så de dagar jag tränar får jag inte hamna på 200 kcal. Idag blev det kanske 600. Det känns okej.


Imorgon får jag äta vad jag vill, enligt reglerna. Men jag är lite orolig för hets och ångest. Jag har redan planerat att äta semla med pojkvännen på kvällen, och idag hörde jag rykten om att det ska serveras tårta på jobbet. Jag litar inte ett dugg på mig själv, så jag tror inte att det är lönt att bestämma mig för att äta endast en semla. Istället ska jag acceptera, hur det än blir, och försöka att inte få ångest.
I fredags och lördags failade jag hårt, och jag har ändå gått ner sen förra veckan. Så hur det än blir kommer det lösa sig. En dålig dag förstör inte allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0