Skärp

Igår vägde jag mig. 47,5 fortfarande, alltså samma som förra veckan. Men jag hade inte väntat mig något annat, eftersom jag låg hemma och var sjuk i några dagar, och hetsade i lördags. Igår tränade jag också för första gången på en vecka. Step. Kändes väldigt skönt. Med maten har det gått bra. Eller bättre än väntat åtminstone. Det blir väl runt 600 kcal om dagen nu. Om jag håller igång med träningen är det okej. Idag har jag inte tränat något, men imorgon blir det Aerobics.
Förresten, jag måste snart börja använda skärp för att inte tappa mina byxor. De har varit lite baggy hela tiden, men det är roligt att känna hur de hamnar längre och längre ner. Jag kan ta av dem utan att knäppa upp nu, och det har inte gått innan.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej kära du. Vill börja med att säga att jag inte vill förolämpa dig på något sätt, men jag känner att det är min skyldighet att någon måste säga det här till dig. 47 kg ska du absolut stanna på. Jag väger över 90 kg - du skulle nog hellre dö än att väga som jag, eller? Ser du mig som ett monster? Det gör ingenting. Jag kan aldrig tro att en person oavsett längd är överviktig som 47 kg och du verkar äta sjukligt få kalorier. Förlåt men det låter som att du också är på väg mot en ätstörning? Att vara glad över att ha ätit 500 kcl är inte okej. Maten är kroppens bränsle. Inte kroppens fiende. Jag tycker det är så hemskt att du inte kan se dig utifrån > se dig från mitt perspektiv. Jag ska gå ner till en vikt på ca 55-60 kg. Jag ska gå ned med mycket mat och mycket motion. Vet inte vad jag ska säga mer och jag hoppas att du inte inte tar illa upp. Det jag har skrivit kommer nog inte få dig att vilja äta mer och ta hand om dig bättre, men en värmande tanke får du. Stanna innan det är försent och du ÄR bra som du är, with flaws and all.

2010-02-25 @ 22:00:17
Postat av: Nea

Jag tar verkligen inte illa upp. Blir alltid glad när någon bryr sig och över huvud taget tar sig tid att kommentera.

Jag ser inte ner på överviktiga. Jag tycker inte att det är fult att vara mullig. Verkligen inte. Jag bara klarar inte av att inte vara spinkig, av någon idiotisk anledning.

Din kommentar värmer. Och det är mycket möjligt att jag stannar på 47 kilo.

2010-03-02 @ 00:36:51
URL: http://fuckingfake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0