Anorexi-propaganda?

Okej, anorexiapappa säger att min blogg innehåller ätstörningspropaganda. Kan någon tala om för mig var den är?


Jag förstår att han ogillar min blogg, och jag förstår att folk över huvud taget tycker illa om såna här bloggar. Jag är medveten om att man blir mer triggad till att svälta sig när man läser såna här bloggar. Jag vet ju att jag själv inte borde läsa anorektikers bloggar just för att jag lättare hamnar i sånt beteende då. Men ätstörningspropaganda? Det är skillnad på att ha en pro ana-blogg och att skriva om sina idiotiska tankar om mat och vikt.


Så om någon, gärna anorexiapappa förstås, kan tala om var i min blogg ni hittar propaganda för ätstörningar, så skulle jag uppskatta det. Det närmsta jag hittar är väl att jag skriver ner vad jag äter, och min vikt och mina mått. Men det är ju inte propaganda, även om det skulle kunna påverka ätstörda i fel riktning.

Jag tycker själv att det finns en del inlägg på min blogg som tyder på att jag inte tycker att anorexi är en festlig grej. Till exempel här, här, här, här eller här.


Jag är inte positiv till ätstörningar. Jag propagerar inte för det. Okej om det jag skriver kan vara dåligt att läsa för ätstörda, men när någon påstår att det jag skriver är ätstörningspropaganda, så blir jag lite arg. Och ledsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0