Idag är alla problem borta

Jag är glad idag, och jag vet inte varför. Det mesta talar för att jag inte skulle vara det.
1. Jag har varit ganska nere de senaste månaderna.
2. Jag har mens och mensvärk (brukar bli deppig då också)
3. Jag har fått en svampinfektion igen. Som inte blir bättre av att man använder tamponger och bindor hela tiden.
Men idag är luften lätt att andas. I morse var jag på poweryoga och sen körde lite crosstrainer (bara 15 minuter). Jag är så glad att jag faktiskt har lyckats börja träna. Skaffat träningskort och allt. Det hade jag aldrig trott om mig själv för tre år sedan. Vägen hit, anledningen till att jag började träna, har väl inte varit den bästa, men ändå.
En stund där, när jag gick genom stan i kylan, kändes allt så enkelt. Nu kommer jag träna så att jag mår bra och blir snygg (inte nödvändigtvis smalare), och jag kan släppa viktnojan. Jag ska aldrig mer tänka på hur lite eller mycket jag borde äta, vad jag får och inte får stoppa i mig. Jag kan bli mig själv igen, äntligen!
Jag vet att det inte kommer vara så enkelt. Jag vet att det kommer dröja innan jag kan släppa det där. Senast igår tvingade jag mig att inte äta på hela dagen, för att sedan äta tre kakor och få ångest. Men idag kändes det så självklart och enkelt. Och det måste ändå tyda på att det kommer bli bra snart. Så ja, idag är en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Ari

Sv; jag vet inte, antagligen så handlar det tydligen om att gurkan är slut, och hon ville ha gurkskivor till äckelmaten dom åt idag. så, jag tog den sista av gurkan till frukosten och nu så får jag inte äta :S

2010-01-10 @ 21:14:18
URL: http://wheniamqueen.bloggagratis.se/
Postat av: Ari

Sv; Nånting om psykiskt lidande och försäkringar efter det att jag blev överkörd när jag var liten. Är inte helt säker på vad det handlar om, men det ahr med att jag blev deprimerad efteråt och inte har kommit ur det än, så barnförsäkringen jag hade då ska tydligen ge mig pengar, men det vill dom inte.

2010-01-10 @ 21:16:39
URL: http://wheniamqueen.bloggagratis.se/
Postat av: someone

Åh, hoppas du kan släppa allt och få känna denna lycka hela tiden! Skit i allt och var glad och gör vad du vill! ät, träna, må bra och njut av livet istället! Ha de bäst!

2010-01-11 @ 00:42:45
Postat av: Miss C

Usch. Känner igen det där... Men det låter ändå bra:

"Nu kommer jag träna så att jag mår bra och blir snygg (inte nödvändigtvis smalare), och jag kan släppa viktnojan."



Om du behöver prata av dig någon gång så är det bara att skriva. Måste säga att din banner är otroligt fin btw!!! ^^



Såg att du röstat på mig i bloggtävlingen, tack så mycket!!!

Blir så glad av alla fina kommentarer^^

TAKE CARE! Kram C

2010-01-12 @ 09:08:59
URL: http://missc.devote.se/
Postat av: Miss C

Nea: Ja... Jag borde ge det en chans!!! ...och det tycker jag att du också ska göra! ;D Om det känns jobbigt att ringa så kan du ju börja med att maila till någon mottagning så kan de ringa upp dig istället, och så vet de redan lite om dig??? ^^

2010-01-12 @ 16:47:22
URL: http://missc.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0