Min dag och 300 kcal

Dagen:
06.00: Vakna. Ett kokt ägg.
07.15: Poweryoga.
08.30: Ensam på café i tre timmar. Två koppar kaffe.
12.30: Jobba. Kaffe, te.
17.30: Umgås, ljuga, slippa middag. Två äpplen.
20.15: Aerobics.
22.30: Ett kokt ägg, te.
Mat: 
Två ägg och två äpplen + en aning mjölk i kaffet, runt 300 kcal
Att sitta ensam på café med en kopp kaffe och titta på folk som äter kanelbullar när man vet att man själv bara har ett kokt ägg i sig, är löjligt tillfredsställande. Jag ser ner på mig själv för att jag känner mig bättre, starkare än dem. Jag är allt annat än stark. Två veckor med den här kosten, och jag hade suttit och kämpat varje sekund för att inte gå fram till disken och beställa en chokladboll, en till, och en till. Jag är så svag, men att låta bli maten i en dag får mig att känna mig stark. Det är så enkelt nu. Nu när jag äter normalt varannan dag. Nu när min kropp inte lider av näringsbrist. 
Jag känner mig 2 kg smalare av att gå hungrig.
Jag hade helst skippat frukosten, men min bror tjatade. Äpplena behövde jag för att orka träna, och lite protein efter träningen vill jag få i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0