Fail, fast utan ångest

Konstig dag. Började ju bra med grötfrukosten som var god och lagom. Sen tidig lunch; potatis, bönor, sås och broccoli. Efter det tog jag en halv kanelbulle (sån köpe-bulle, alltså stor) och kaffe till efterrätt. Sen bakade jag kakor till en fest imorgon. Och ungefär då åkte resten av familjen iväg någonstans.


Hm, jag kanske ska slicka skålen. Smeten är väldigt god. Tänk om jag skulle lämna lite extra, äta upp det och spy sen. Det kan jag ju faktiskt göra. Jag kan ju äta den där chokladen jag är sugen på också då.


Märklig känsla. Jag var inte direkt hetssugen. Inget extremt godisbegär, inte heller någon lust att slänga i mig allt jag kunde komma över. Kände mest att ja, jag kan ju faktiskt spy upp det sen, så är det inte så farligt. Så jag åt kanske en deciliter smet, 40 gram choklad, och 100g citronglass. Sedan spydde jag.
Fick inte ens ångest efteråt. Men visst, det känns ju som ett nederlag att jag över huvud taget gjorde det. Det var här om dagen, ni vet när jag mådde dåligt, åt choklad, fick ångest och spydde. Då blev jag förvånad över att det gick så lätt. Det var därför jag tänkte så nu.


Sedan var jag på stan med en kompis. Hon föreslog fika, och vi var hungriga båda två. Åt alltså en halv scones med färskost och marmelad + en halv chokladmuffin + chai latte.
Nu känns det lite jobbigt, eftersom jag inte har någon koll på hur många kalorier jag faktiskt fått i mig idag. Det känns ju mycket, och jag spydde säkert inte ens upp all chokladen och det. Men jag är hungrig nu. Jaja, någon middag blev det inte, och snart är det kvällsmackor. Så det får räcka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0