Svar på kommentar

Anonym skrev: "varför frossar man i sig massa godsaker ibland? varför? jag gör det.. ibland flera gånger i veckan.. kan äta hur mycket som helst.. varför gör man det? jag fattar inte.."

tack för din blogg! <3"




Tack för din kommentar, trevligt att du gillar bloggen.
Det där med frossandet är ju oftast en konsekvens av att man äter för lite, eller väntar för länge mellan måltiderna. Nu vet jag ju inte vem du är, men om du har någon ätstörning eller försöker banta så är det helt logiskt att man hetsäter eller frossar. Det är lätt att tycka att man har misslyckats, och att bara se det som dålig självdisciplin, men det är din kropp och hjärna som ser till att du äter för att du ska överleva. Och den kommer fortsätta tvinga dig att frossa ibland, tills du börjar äta tillräckligt för att kroppen ska må bra.

Även om du inte har någon ÄS så kan det vara så att du äter för lite eller för sällan under dagen, och att det leder till att du frossar. Sedan kan det såklart finnas andra orsaker också. Tröstätning är ju vanligt, och att äta för att man är uttråkad också.


Jag har nästan helt slutat hetsäta nu, och för att lyckas med det har jag fått äta normalt i flera månader. Normala mängder och inga förbjudna livsmedel. Så det enda sättet att slippa ifrån det helt är nog att börja äta ordentligt, utan att kompensera på olika sätt när man har råkat äta "för mycket".


Hoppas du fick ut något av svaret, och kom ihåg att du inte ska känna dig dålig för att du frossar ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0