Tvångsmässiga dubbelpass

Efter varje helg, antingen på söndagen eller måndagen, går jag till träningshallen. Där väger jag mig, och ser att jag har gått upp i vikt. Sedan tränar jag två pass, helst två dagar i rad. För jag vågar inte lita på att det är vattenvikt efter helgen, och att jag går ner det sedan. Hittills har det varit ungefär så. Efter helg kan jag väga 49,5, men några dagar senare ligger jag på 48,5 igen.

Igår var inget undantag. Jag vägde nästan 50 (har inte vägt så mycket sedan i vintras). Och jag hade inte ens hetsat i helgen, inte bekymrat mig så mycket över maten. Mådde illa när jag drog på mig träningsbyxorna. Gick på step-up bas, och höll på att börja gråta. Det gjorde ont i mig varje gång jag såg min spegelbild. Sedan gick jag på ett normalt step-up-pass. Då kändes det lite bättre, eftersom det är svårare och roligare, så man måste koncentrera sig.


Jag förstår inte att jag har låtit det gå så långt att jag väger mig flera gånger i veckan, och att jag styrs helt av några fåniga siffror. Om någon frågar vad jag väger vill jag att det logiska svaret ska vara "typ runt 50 har jag för mig" (eller ja, helst 45, men ni fattar), och inte "det var 48,33 i morse". Jag måste inse att ingen annan än jag ser skillnad på ett kilo. Jag måste förstå att jag har något fel i huvudet om jag på väg till träningen tycker att mina ben ser snygga ut, men efter att jag har vägt mig fläskar de omkring och dallrar. Det funkar inte så.

Skärpning!

Kommentarer
Postat av: emly

Jag behöver absolut inte ligga på ett underskott på ca 7000 kcal / Dag.

Denna diet är lite utav en ketogen diet. Få kolhydrater och mycket protein. Rätt mängd vid rätt tidpunkt osv. Konditionsträning och en väldigt aktiv vardag.

Det är inte alltid kalori som kalori. Det finns olika slags kalorier som 'fungerar på olika sätt'. Jag hade aldrig gått ner något om jag te.x ätit 1500 kcal friterad mat då det endast bestått utav snabba kolhydrater som gått raka vägen till mina fettdepåer och även bestått utav farligt fett. Väljer jag istället att äta 1500 kcal bestående utav bl.a kött, fisk och vissa grönsaker så får jag direkt ett annat resultat. Faktum är att jag redan ser och känner skillnad och bara hållt på i en vecka!

Man behöver som sagt inte alltid svälta sig själv för att vara nöjd...

En kost med mycket olika proteiner (aminosyror) och vitaminer ger mist lika bra reslutat, - om inte bättre.

:)

2010-07-13 @ 15:14:06
URL: http://ninequestion.blogg.se/
Postat av: lisa

Jag känner igen det där. Som du säger, ingen annan bryr sig om ett par hg eller ens ett par kg. när jag var hos doktorn häromdan skulle jag vägas och när hon kollade visade vågen xx.7 sen när hon vände sig om gick den ner till xx.6 jag var bara tvungen att ropa till henne att den visade xx.6 nu.

2010-07-14 @ 14:17:42
URL: http://farfromperfect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0