Mat-update

Jag skriver ju bara om den där killen nu för tiden, så nu får det bli lite matprat igen.


Det går bättre och bättre, det gör det. Särskilt när man har annat att tänka på. Suget efter att hetsa är mycket mindre, även om det var senast i söndags som det hände. Jag tillåter mig att äta något sött de dagar jag är sugen på det. Typ glass eller kanelbulle till efterrätt.
Jag räknar fortfarande kalorier i huvudet, men jag har nog en ganska vettig syn på vad som är lagom. 1500-1800 känns ok. Lite beroende på träningen också.

Ibland känner jag mig fetfetfet, tittar på gamla bilder och deppar, men ibland känner jag mig lika smal som innan. Jag vägde som minst 46 (den här gången), och nu väger jag 48-49. Oftast 48,5. Jag borde väl inte väntat mig mindre, eftersom de där kilona väl var mest vätska. Men det är jobbigt att närma sig vikten där man startade. Det man kämpade sig bort ifrån. Men hur som helst så måste jag hitta en vikt där min kropp trivs. En vikt som jag kan hålla mig till trots att jag inte räknar kalorier eller anstränger mig för att undvika all "dålig" mat. Jag menar, jag vill ha ett liv där jag kan äta godis och kakor ibland. Då får jag ju faktiskt stå ut med en vikt som funkar till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0