Byxor

Igår hade vi lite kalas här och åt tårta, därav mitt ångestladdade inlägg igår kväll. Visst, jag gick efter min regel att jag bara får äta när jag är med andra. Det var ju fika liksom. Men jag åt väldigt mycket ändå. Tänkte därför att jag skulle gå och träna idag, trots att jag borde ha vilodag nu. Jag mådde inte bra alls igår kväll.


Men idag, ingen ångest över tårtan. Och jag har faktiskt varken tid eller lust att träna idag, så jag skiter i det. Magen känns inte extremt svullen. Jag såg helt okej ut i spegeln, om jag spänner magen. Men det gör jag typ alltid. Har vant mig vid det. (Och ja, varje morgon drar jag upp tröjan och kollar mig i spegeln. Före frukost, efter toalettbesök, efter frukost). Idag var jag helt okej snygg. Kanske har min kost och träning gjort nytta så jag pallar med tårta bättre utan att få bollmage.


Fast antagligen är det bara de här byxorna som lurar mig att jag är snygg.


Kommentarer
Postat av: lisa

Tack för kommentaren, själv tycker jag ju självklart att jag ser vidrig ut i den här vikten men samtidigt vet jag att jag är vältränad. men även om du skulle ha större midja än mig skulle jag nog tycka att du var smalare.

Sen verkar det som att du börjar få en lite bättre syn på dig själv och det tycker jag är jättebra, fortsätt så kram.

2010-06-22 @ 15:41:42
URL: http://farfromperfect.blogg.se/
Postat av: Clara

Frukost:

2½ dl mjölk/fil, 1 dl gryn(gröt)/ flingor/ 2 dl cornflakes eller All-Bran, 2 msk sylt/ 1 dl bär.+1 mjuk med Bregott, 2 skivor ost/ 2 msk böcklingpastej, grönsak.

Istf. 1 mjuk: 2 hårda med bregott, 3 skivor skinka, grönsak.



FM: (Alternativ till näringsdryck nedan)

1 frukt, 1 Näringsdryck



Lunch:

En portion varm lagad mat enligt tallriksmodellen. + ett glas mjölk



EM: (Alternativ till EM nedan)

1 glas mjölk/ yoghurt, 1 mjuk smörgås, Bregott, 1 skiva skinka, te/kaffe.

Veg.Alt: 1 glas mjölk, 1 mjuk smörgås, 1 msk Tartex.

Ev. 1 Näringsdryck.



Middag:

En portion varm lagad mat enligt tallriksmodellen. + mjölk/desert.



Kväll: (Fler alternativ nedan)

1 skiva hårt bröd, 1 skiva mjukt bröd, bregott, 2 skivor ost, 1 skiva skinka, grönsaker.

Veg.Alt: 1 skiva hårt bröd med bregott och två skivor ost, 1 skiva hårt bröd med 1 msk tartex, grönsaker.



Ev. 1 frukt under kvällen, 1-2 näringsdrycker (vet inte vad som menas med detta, men skit samma )



______________________________________________



Alternativ till Näringsdryck:



a) 1 bägare med fruktyoghurt 125 g, 1 skiva mjukt bröd, bregott, 2 skivor ost.

b) 1 risifrutti, 1 skiva mjukt bröd, bregott, 1 skiva skinka.

c) Pastasallad på 45 g okokt pasta, 2 tsk olja, 1 tomat, gurka, 35 g skinka/Veg: 40 g kikärtor

d) Falafel: 1 pitabröd 50 g, falafel 55 g, tomat, gurka.

e) 1 varm korv med bröd, senap, ketchup

f) 2 pannkakor, 2 msk sylt

g) 2 dl fruktyoghurt, 1 dl flingor, ½ banan



Alternativ till EM:



a) 2 dl blåbärssoppa/nyponsoppa + 3 skorpor

b) kaka, typ Mazarin

c) ½ småfranska med bregott och ost

d) 2 knäckebröd, bregott, 2 skivor skinka

h) 1 kanelbulle ca 60 g

i) 2 st digistivekex, 2 skivor ost

j) 100 g fruktsallad + 75 g glass

k) 1 mjuk skiva bröd, bregott, leverpastej

l) 1 glass-strut/glasspinne

m) 1 våffla med 2 msk sylt

n) 2 st dubbla smörgåsrån med bregott och ost

o) 1 skiva mjuk kaka, typ sockerkaka ca 45 g

p) 2 skivor rostat bröd, bregott, 2 skivor ost

q) 2 dl välling, 2 msk russin, 1 skiva järnrikebröd, salt

r) 1 risifrutti



Alternativ till Kväll:



a) 1 portion gröt (2½ dl), 2 dl mjölk, 2 msk sylt

b) 2½ dl fil, 1 dl flingor, 2 msk sylt

c) 1 varm smörgås med bregott, 1 skiva ost, 1 skiva skinka, tomat

d) 2 tunnbrödrullar (ca 25 g/tunnbröd), bregott, 3 skivor skinka, grönsak.

e) 150 g = 1½ dl kräm, 2 dl mjölk

f) 1 mjuk + 1 hård skiva bröd, bregott, 1 kokt ägg.



_________________________



Näringsdryckerna bör ersättas med mat när/om du inte behöver öka i vikt. Tänk dock på att du bör äta mer om du tränar hårt.

Detta schema är, när du tar bort näringsdryckerna, ett schema för att stå still i vikt!



Hoppas att du fick lite vägledning, om du undrar över något är det bara att fråga!

Kram

2010-06-23 @ 09:49:08
URL: http://klorid.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Självklart får du läsa! Jag mailar dig lösenordet.



Dessutom lurar inte alls dina byxor dig, sådeså.

2010-06-23 @ 13:17:27
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0