Det är måndag, jag är bakis

Jag har lite obehagligt mycket humörsvängningar.


Nu känns det mesta okej.
I fredags åt jag lagom, ingen hets.
I lördags blev det väl inte direkt hets, men jag åt alldeles för mycket hela dagen, på ett dåligt sätt, och fick ångest sen.
Igår åt jag marängsviss och kakor, och en glass. Men på ett socialt sätt, som normalt folk.


Idag känner jag varken hetsbehov eller svältbehov. Jag är lite bakfull (nästan full fortfarande), och handlade nyss ramlösa och yoghurt till frukost. När jag var i affären tänkte jag att jag kanske skulle köpa kakor eller godis, för jag är bakis. Så jag gick runt och tittade på allt och försökte känna vad jag hade för cravings. Men jag var inte sugen på något direkt. Visst, det vore väl gott med godis. Men inte så gott att jag orkar köpa, välja ut, plocka ner i påse, betala pengar för det.


Jag menar, jag brukar vara konstant sugen på allt. Men det känns som om det börjar ge sig nu, att jag inte tänker att jag ska passa på och hetsa, utan att jag kan känna vad jag är sugen på för tillfället. Det känns bra.


Dessutom, men detta är kanske bara tillfälligt, känner jag inte att det är hela världen om jag inte blir smalare, eller om jag skulle gå upp något kilo. Det är okej. Det är bara jag som märker det ändå, och ingen tycker mindre om mig om jag väger lite mer.


Idag mår jag bra. Det känns som om jag kan bli normal snart. Men som sagt, den där känslan av att det är okej att väga mer kanske blir kortvarig.


Puss


Kommentarer
Postat av: lisa

Jag brukar känna så ibland också, att det kanske inte är hela världen om jag går upp i vikt och att andra inte bryr sig. det brukar resultera i att jag äter för mkt några dagar och går upp i vikt och sen får jag några dagar av extrem ångest och självhat.

2010-06-08 @ 14:46:30
URL: http://farfromperfect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0