Pinsamt

Jag skäms för att skriva här nu. Jag känner mig bara så töntig. Jag svälter mig inte längre, bantar inte ens. Äter normala mängder, normal mat. Ändå kan jag inte låta bli att hetsäta. Imorgon kommer jag väga mig, och få ångest för att jag har gått upp. Jag vill inte väga mer. Vill inte vill inte vill inte! Men jag orkar inte göra något åt det. Jag har bestämt mig för att inte svälta mig, och att gå ner i vikt på ett bra sätt klarar jag inte. Jag klarar helt seriöst inte av att äta runt 1300 kcal/dag.

Suck. Vet inte vad jag ska göra. Funderar på att försöka bli av med sockerberoendet nu bara. Sluta räkna kalorier helt, men ha någon godisregel igen. Antingen att jag får äta sötsaker fredag och lördag, som jag brukar ha. Eller bara att jag aldrig får äta sånt om det inte är något särskilt tillfälle eller om någon bjuder. För det är ju när jag går ner själv till köket och hämtar godis som det blir helt åt helvete och jag börjar hetsa.


Såhär; oavsett hur mycket jag har gått upp imorgon ska jag fortsätta äta normalt. Jag får inte äta godis/kakor/sötsaker när jag är ensam. Jag får inte köpa godis till bara mig själv.


Då borde det bli ganska normalt, om jag följer de enkla reglerna. Äter jag tillsammans med andra så proppar jag ju heller inte i mig tre bakelser liksom.
Men resten av maten har jag inga regler för nu. Min kropp borde klara av det, eftersom jag tränar rätt mycket. Är jag hungrig så äter jag. Är jag sugen så får jag också äta, bara inte en massa godis eller vitt bröd.

Kommentarer
Postat av: hanna

du behöver inte tycka att det är pinsamt och du är inte töntig. att du slutat svälta dig är ju ett bra steg på vägen. kanske om du fortsätter äta normalt nog länge att hetssuget försvinner.

2010-06-19 @ 23:25:29
URL: http://myfightforsmall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså, du skriver väl för att få utlopp för de tankar du inte kan dela med andra, då kvittar det ju lite om du inte svälter dig längre eller inte, eller? Du är ju fortfarande "fake" eller vad man ska säga menar jag. Tycker du ska fortsätta skriva.

2010-06-20 @ 21:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0