Jag minns

Jag blir så ledsen när jag tänker på hur det var innan.
Innan, när jag kunde köpa 200g choklad och äta på rasten i skolan. När jag gick ner i köket och letade i skåpen efter godis, utan att ha en tanke på att det skulle vara dåligt, att jag inte borde... När jag ibland försökte sluta äta godis, för att jag lätt fick hål i tänderna. När jag tog med vaniljvisp till parken och satt och åt det med sked. När jag och min första pojkvän delade på 16 kulor glass på vår ettårsdag. När jag blandade vispad grädde med kakao och socker och åt ur ett glas.

Jag gjorde allt utan att ha en aning om hur många kalorier det är i en chokladbit, utan att känna mig svullen och tycka att magen putade ut. Utan att gå upp i vikt, utan att få ångest eller känna mig dålig. Jag vägde mig någon gång i halvåret kanske. Jag kollade mina mått bara när jag skulle sy kläder i skolan.
Och jag blev inte tjock.


Varför varför varför går jag upp i vikt nu, efter en helg med mycket godis? Varför har jag gravid-mage när jag har ätit. Varför är jag ful? Varför hetsäter jag?


Jag vill tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså, anledningen till att du går upp och ned i vikt så konstigt fort nu är ju för att du inte äter. En "normal" person som äter "lagom" håller ju en jämn vikt och har svårt att gå upp i vikt eftersom kroppen inte känner att den svälter. Ja, du vet ju allt det där... men... du hade ju tjänat så otroligt mycket mer på en vettig kost och ditt vanliga träningsprogram. Du hade fått muskler som drog åt och fett som brändes på ett mer permanent sätt.

2010-06-07 @ 18:23:04
Postat av: Nea

Anonym: Ja jag vet. Jag försöker nu, men jag känner mig så satans jävla skittjock bara :(

2010-06-07 @ 18:55:35
URL: http://fuckingfake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0