Det är dags nu

Det är dags nu. Jag har nått vikten jag bestämde och jag känner att jag måste.

Nu ska jag börja äta mer igen, ett tag. Ett par veckor. Jag ska hålla den här vikten, inte gå ner, och helst inte gå upp. Jag ska börja imorgon, långsamt, äta lite mer än vanligt, träna mycket. Vänja kroppen vid normala mängder mat. Det finns en risk att jag går upp lite under tiden, men det kommer vara värt det.


Anledningarna är:
*Jag är farligt nära hets hela tiden.
*Tanken på att hetsa och spy lockar mig allt mer.
*Jag vill få igång metabolismen så att jag kan gå ner lättare sen.
*Om jag fortsätter försöka äta såhär lite kommer jag tappa kontrollen snart. Jag kommer ge upp, få ångest, börja äta massor, ignorera att jag går upp i vikt, och få göra om allt från början.
*Så jag måste göra det nu, när jag fortfarande har kontroll.


Kontroll alltså. Lite i taget, långsamt. Men tillräckligt mycket för att jag ska kunna låta bli att hetsa nästa helg.
Godisregeln gäller fortfarande: Inget godis, inga sötsaker alls sön-tors.


Igår var det mazarinbak med en kompis. Jag tappade kontrollen för en sekund, men hittade den igen. Gårdagens intag: En apelsin och fyra mazariner. ~1000 kcal. För mycket, men det höll på att bli mycket värre. Jag spydde, men fick knappt upp något. En halv mazarin kanske.

Kommentarer
Postat av: Em

Kanske kan ge mig lite kontroll tillbaka^^



Okej fast de är ändå inte alls för mkt. Jag är 162 - 163 så inte mkt längre.

2010-03-07 @ 19:38:10
URL: http://lamnadifred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0