Tandis

Har varit hos tandläkaren idag. Jag hatar det! Eller okej, nu var det bara undersökning, så det är rätt lugnt. Men självklart hade jag flera hål. Ska dit imorgon och laga. Borra. Det gör ont! Bedövningen funkar aldrig ordentligt på mig. Funderar på att dricka lite vodka innan, så borde det kännas lugnare. Tror ni att de säger något om de märker att man har druckit?



Jag fryser idag. Hittills har det gått bra med maten alltså. Ska äta lite omelett snart, och sen sticka iväg och träna.

Kommentarer
Postat av: Anorexiapappa

Du ville ha svar på varför jag anser att din blogg sprider ätstörningspropaganda. Hela bloggen handlar om ätstörning. Propaganda syfttar till att påverka andra till att göra likadant. Se nedanstående som hämtats från Wikipedia:

Propaganda

Från Wikipedia

Propaganda (av det latinska propagare, ’fortplanta, utbreda’), meddelande eller framställning avsedd att föra fram en agenda. Den som sänder budskapet är som regel part i målet. Syftet är inte att informera utan att påverka, och innehållet brister ofta i saklighet, och/eller är avsiktligt ofullständigt eller rentav falskt. Termen avser framför allt politiska kampanjer och budskap. Ordet har på svenska liksom i de flesta västerländska kulturer en starkt laddad innebörd, även om det ibland kan ses som ett positivt ord – som regel är propaganda ett positivt epitet bara under förutsättning att en person samtycker till innehållet i det meddelande som avses. Innebörden skiljer sig något i olika länder och språk trots att ordet är mycket internationellt – i brasiliansk portugisiska och sydamerikansk spanska avses till exempel som regel betydelsen "reklam".



2010-03-01 @ 15:21:58
URL: http://anorexiapappa.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0