Day 1 - Introduce yourself

bild

Det är jag som är Nea (hittepå-namn). 21 år gammal, pluggar till konditor. Jag ser mig själv som töntig och blyg (kanske lite mer än jag är. Jag ser mig som jag var när jag var 15), men jag vill inte vara det. Jag vill vara skitcool, modig och snäll. Jag vill våga säga vad jag tycker, och jag vill veta vad jag tycker, utan att bry mig om vad andra ska tänka.
Jag hatar könsnormerna som finns, och jag hade velat vara en sån som inte behöver killars uppmärksamhet för att vara värd någogt. Jag hade velat våga skita i att vara tjejig, sminka mig, raka mig, se smal ut, se söt ut. Jag hade velat förändra världen. Men jag är för feg.

Andra ser mig nog som snäll, rolig, söt, lite tramsig och ganska försiktig. Trevlig också. Ni vet det allra tråkigaste ordet som ändå ska vara positivt.

Trots min feghet har jag alltid försökt sticka ut ur mängden med kläder, hår och smink. Jag var en "sån där estet" på gymnasiet (bild-estet). Jag har alltid hatat träning. Jag undvek minsta lilla cykeltur eller friluftsdag. Jag har alltid älskat godis, och tyckt att nyttiga människor är töntiga. Tyckte om att göra en grej av det, åt gärna mängder av choklad, vaniljvisp eller grädde, för att visa att jag inte brydde mig om sånt (herregud, vad hände med mig?).
Jag blev vegetarian när jag var nio, för att jag tyckte att djuren behandlas dåligt. För några år sen började jag dock äta fisk, när jag insåg att jag hade brist på en massa näringsämnen.


Böcker alla borde läsa: "Flickan och skulden", "Under det rosa täcket"
Mina favoritfilmer: "Andarnas hus", "Kopps" och "Nyckeln till frihet"
Musik jag gillar: Emil Jensen, Organism 12, Robyn, Laakso, Kent, Maria Mena, Lady Sovereign, Jan Hammarlund, Nightwish (måste skriva med dem för att inte få dåligt samvete, de var mina idoler när jag var 14).


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Sv: Åhh får typ dåligt samvete av den kommentaren. För de senaste två dagarna har varit mer katastrofala än vanligt.. =(

2010-11-19 @ 23:36:01
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Är det du på bilden förresten? You look hot isf!

2010-11-19 @ 23:36:32
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0