Lustigt...


Idag åt jag gröt (ingen macka till frukosten), yoghurt med flingor (Inga nötter i), soppa och scones (soppa, bra. Varför föreslog roomie scones? Jaja), grönsaker med lite kesella (får väl ha något protein också).

1200 kcal. Ska jag äta mer? Jag är ju sjuk, det är ett bra tillfälle att passa på att äta mindre. Jag behöver inte äta så mycket när jag tränar. Jag är hungrig. Jag är hungrig! Jag ska äta när jag är hungrig.

Åt två mackor. Tänkte att det var onödigt. Fan.

Men kände mest att det var bra att jag fick mig själv att äta. "För jag ska inte ner i vikt. Och nu när jag har lurat i mig mackorna kan jag inte göra något åt det, ha!"

Så kände jag. Det var nog första gången jag inte bara kände att jag gav efter för hungern eller suget, att det var brist på självkontroll som gjorde att jag åt.

Kommentarer
Postat av: sofia.

du är bra <3

2010-11-25 @ 00:21:39
Postat av: Monélia

sv: Precis! det är liksom inte ens lönt att försöka föklara det för dem .. de fattar inte ändå .. de tror bara att jag försöker försvara mig själv till att jag inte hetsar eller ngt ...

det är det jag hatar! för de tror att jag är i något hets-tillstånd, bara för att de har läst att ätstörningar ofta leder till det..

kram

2010-11-25 @ 10:18:14
URL: http://moneliasmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0