Sånger från barndomen

Älskar nationalteatern. Älskar att mamma och pappa fyllde vår uppväxt med sånt här.




Det var i april, i Grekland.
Vindruvorna var nästan mogna,
och jag satt på ett torg och sjöng om blommorna som just slagit ut,
och jag sjöng om solen som just skulle gå upp
och sprida värme bland trasiga och små.

Då gick solen i moln.
Gatorna ekade av stöveltramp.
Det var den dag som soldaterna kom, alla blommorna vissnade och dog.
Det blev tyst på vårt torg, där stod svarta generaler.
Det blev förbjudet att sjunga för trasiga och små.

Jag måste fly från mitt land.
Jag flydde från grekland hit till sverige.
Jag gick ut i en stad, det var morgon, och någon satt och sjöng på ett torg,
och han sjöng om solen som just skulle gå upp
och sprida värme bland trasiga och små.

Då gick solen i moln.
En polis kom och tog honom till finkan.
Jag blev arg och gick dit med gitarren på ryggen i ett blommigt band,
och jag sjöng så att alla galler gick i kras.
Sen gick vi ut tillsammans och sjöng sånger för trasiga och små.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag växte med upp med progg och punk <3 bäst.

2010-11-17 @ 09:52:48
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0