Sjuk, ingen träning

Helgen har varit jobbig. Jag har ätit godis, i fredags och i lördags. Igår blev det marängswiss.

Inte direkt ångest, men mycket jobbiga tankar. Ibland har jag tänkt att "det är helg och jag är sjuk, klart jag ska ha godis", och ibland har jag fått lite panik. Jag har funderat på att försöka gå ner i vikt igen, på att kompensera för godiset genom att låta bli att äta. Men jag har inte gjort det i alla fall, jag har ätit rätt så normalt.

Det jobbiga är att jag är sjuk. Har inte tränat sedan i tisdags. Jag känner både att jag borde, och att jag vill. Jag är riktigt sugen på att träna, för att det är roligt och skönt. Just nu har jag feber och snor, och jag vill inte råka börja träna innan jag har blivit helt frisk. Så det kommer kanske dröja en vecka till eller nåt. Det är jobbigt.

Hur ska man våga äta ordentligt när man bara ligger hemma hela dagarna?

Kommentarer
Postat av: Em

Jo, du har delvis rätt men eftersom jag är på så bra väg och de inte är förrän i mars jag börjar så tror jag de skulle vara lugnt. Skulle jag känna att jag tappar kontrollen igen så kommer jag lägga av direkt!

2010-11-22 @ 20:05:21
URL: http://hemlighetsmakerii.blogg.se/
Postat av: camilla

Det är BRA att du äter normalt och inte kompenserat för godiset, då fastnar man bara i ett ekorrhjul (har själv hållt på med det)Starkt gjort av dig :D

. Nu har jag dock börjat på behandling och har totalt rörelseförbud och jag kan lova dig att du kan äta helt normalt utan att röra dig någonting o du kommer inte öka i vikt eller liknande.Trodde själv att jag skulle rusa upp i vikt när jag fick rörelseförbud + att jag nu följer ett matschema med typ 3-4 ggr så mkt mat som jag var van vid. Så Ta det bara lugnt medan du är sjuk och ät en massa gott (de hör till när man är sjuk hihi) mycket bättre att bli frisk först innan man börjar träna så det inte blir värre :)

2010-11-22 @ 20:21:49
URL: http://www.resanupp.devote.se/
Postat av: Lisa

Du får inte falla tillbaka!!

Försök kämpa emot.

Kram<3

2010-11-22 @ 20:22:15
URL: http://baravaralisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0