En litet lugn ändå

Jag tror att det blir lättare med maten nu när jag har börjat träna. Men ändå, igår bakade jag chokladtårta här hemma, som vi åt av idag. Jag tog två bitar. Nu har M åkt hem, och jag känner mig irriterad och dålig. Jag vet att det är på grund av tårtan, men egentligen har jag ju ätit ganska lite idag. Klockan är nio på kvällen, och jag har bara ätit gröt, laxmiddag och tårta. Tårtan gjorde mig för mätt och det känns som om jag är tjock.


Men på något sätt har jag kommit till insikt, för jag vet faktiskt att jag bara känner så här så länge jag är mätt och har kvar känslan av att ha ätit onyttigt. Det går över sen, magen slutar vara stor, och känslorna kommer vara borta imorgon, det vet jag. Så jag står ut.

 

 

Det ovanför är skrivet tidigare ikväll. Nu har jag ätit lite yoghurt och flingor också. För jag ska äta var fjärde timme och det oavsett om jag mår dåligt eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0