Jag är rätt duktig ändå

Det är en tuff helg, det måste jag tänka på. En tuff helg, som jag ändå har klarat bra än så länge. Vi har bjudit hit folk på fika och sånt.

I fredags: Fika nr 1, här hemma. Tv-kväll med godis.

I lördags: Fika nr 2, här hemma. Ensam hemma på kvällen.

Idag: Fika nr 3, hos en kompis.


Fika nr 1 var enkel, för jag skulle iväg och träna lite senare. Ville inte få värsta blodsocker-dippen, så jag åt normalt mellanmål + en vaniljbulle. Godiskvällen klarade jag bra, lagomt och utan ångest.

Fika nr 2 gick väl också bra, fast jag hade mycket tankar i huvudet. Tog bara en liten bit chokladtårta. Sen på kvällen smakade jag på wienerbröden jag hade bakat, och då blev tankarna värre. Blev, som vanligt när jag är ensam och mår dåligt, frestad att äta massor bara för att jag kan passa på när ingen ser. Men jag tog en extra portion yoghurt med flingor bara, och klarade mig utan överätning.

Idag vet jag inte hur det går, men än så länge känns det bara bra. Kommer säkert äta flera kakor på fikan, men det är okej.

Kommentarer
Postat av: Nellie

Jag äter ofta godis, men jag äter vanlig mat också, nu alltså :) innan så svälte jag ju ... och när det gäller hår så är det hur man åt 3 månader tillbaka i tiden som bestämmer hur det är NU :) så jag får vänta och se så kanske det kommer sluta trilla av ;) hihi

2010-10-31 @ 11:55:19
URL: http://moneliasmemoarer.blogg.se/
Postat av: Therese

Du ÄR duktig. Fortsätt kämpa!

2010-11-01 @ 11:26:49
URL: http://imprimere.blogg.se/
Postat av: angelice

Du förtjänar fika!

kram

2010-11-02 @ 14:07:31
Postat av: Red darkness

Duktigt :) du verkar gå åt rätt håll! Jag har bulimi och skulle ha tappat kontrollen på en gång... De verkar som du börjar första konsten att sluta överleva och börja leva. Kramiz Reddarkness

2010-11-05 @ 10:55:09
URL: http://reddarkness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0