Godispanik som vanligt

Igår när jag var och handlade så såg jag att det var extrapris på lösgodiset. 3.90 kr/hg. Och oj vilket långt besök i affären det blev. Velade hit och dit. Jag kan ju köpa en påse och ha hemma, äta lite då och då. Fast jag hetsar alltid när jag har lösgodis. Alltid. Men man borde passa på när det är billigt. Men jag har redan ätit en halv bakelse i skolan idag...

Det slutade med att jag inte köpte godis, för jag pallar inte hets nu. Istället köpte jag lite olika nötter som jag kan ha i yoghurt och gröt, och jag kände mig lika nöjd med det faktiskt. Om man inte äter godis kan man ju i alla fall äta riktigt god mat.

Dessutom, det billiga godiset finns kvar hela veckan, så jag kan köpa det till helgen istället, så blir det inte riktigt "sitta ensam hemma och äta godis utan anledning"-känslan.



Kommentarer
Postat av: h2o

det var riktigt duktigt av dig.

inte för att jag inte tycker att du ska kunna unna dig sånt, men just för att du inser att du kanske inte är redo. man kan inte tvinga fram ett normalt ätförhållande och känner du att det kommer leda till hets är det lika bra att låta bli och göra som du säger: äta god mat istället.

bättre att köpa godis någon dag när du är riktigt sugen och då köpa 2hg för 8.90/hg istället för att köpa 2kg för 3.90/hg och hetsa och må dåligt.



det kommer. en dag kommer du kunna äta godis utan att det leder till hets. ta hand om dig och njut av maten du ska äta istället :)

2010-10-27 @ 14:07:09
URL: http://vatten.webblogg.se/
Postat av: h2o

sv: ja precis! och det är ju så mycket godare då också :)



jag vet precis hur det är. och jag säger inte att jag har kommit bort från det helt, jag är bara i en bra period just nu - men idag såg jag att min mamma hade lämnat några av mina favoritchokladpraliner och jag blev ledsen (normal reaktion... eh nja). för hade det varit förra veckan hade jag ätit dem + en förpackning till och sen spytt eller bara legat och gråtit. men jag testade nu, några timmar efter lunch att äta en och jag känner mig nöjd. den var god, den ligger i min mage och jag vill inte ha mer. det räcker så. och det känns så jävla skönt. hatar hets, att känna att något tar över och veta att man gör sig själv illa. så det går ju, och det bevisar bara att regelbunden ätning är bra för en, man slipper suget och en dålig förbränning. och nötter i yoghurten är ju också lite av en vardagslyx, gott iallafall :)

2010-10-27 @ 16:54:13
URL: http://vatten.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0