Dancing on my own

hjälp...


Igår var jag på fest. Där fanns godis, chips, dip. Jag åt. Åt lite till. Ännu mer.

...och där blev det för mycket. Svårt att se den gränsen innan man är där. Men det känns tydligt. Där blev det för mycket. Jag borde sluta nu. Jag borde slutat innan. Nu är det försent, jag är tjock och äcklig. Jag straffar mig genom att proppa i mig ännu mer fast jag mår illa.

Ful.

Jag drack upp mitt vin och vi gick ut och dansade. Jag var glad, men kunde inte låta bli att röra mig lite extra för att dansa bort några av de miljarder kalorier som simmade runt i min kropp.

Jag tror inte att jag kompenserar idag. Kanske imorgon, kanske inte alls. Jag kanske bara behöver känna tryggheten i att veta att jag kan låta bli att äta imorgon om jag vill. Tills äckelkänslan försvinner. Då kan jag fortsätta som vanligt.

Det har för övrigt gått väldigt bra med maten sedan jag flyttade. Jag har ätit regelbundet och lagat bra och goda middagar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0