Tankarna

M sa något skämtsamt om att jag får ringa honom var femte minut och säga att jag känner mig tjock om jag vill.

Det fick mig att börja fundera över hur ofta jag tänker på det; att jag känner mig tjock, hur många kalorier jag har fått i mig, vad jag väger, hur jag ser ut. Alldeles för ofta.

Det är ju nästan hela tiden. Jag tycker inte att det påverkar mig så mycket längre, jag äter ju ordentligt och så, får ångest ibland, men inte så ofta tycker jag. Men om jag tänker efter... Sådana tankar går genom mitt huvud oftare än var femte minut. Jag tänker hela tiden "hur ser min mage ut om jag sitter såhär?", "fan, vad tjocka fingrar jag har", "200 + 500 + 350....", "Ska jag äta den där godisbiten eller inte?", "Tänk om jag har gått upp massor nu", "Åh nej, min mage är så ful, alla måste tänka på det."

Varenda gång jag går på toa drar jag upp tröjan och tittar i spegeln. För varje ingrediens jag lägger i maten funderar jag på om jag verkligen borde, om det inte blir för mycket. Visst, jag ignorerar det ofta, jag gör normal mat. Jag kan fortsätta vara glad efter att jag har förbannat min mage inne på toaletten. Men det finns ju i mitt huvud alltid.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag kollar också magen i spegeln varje gång. Störande :(

2010-09-09 @ 21:09:56
URL: http://anaaddict.blogspot.com/
Postat av: jo

kunde inte sagt det bättre själv... exakt likadant för mig. varje minut tänker man ngt om sin kropp... sinnessjukt...:!

2010-09-09 @ 22:40:42
Postat av: h2o

tänkte på samma sak idag. vissa dagar bryter jag ihop bara jag ser mig i spegeln och andra dagar påverkar det mig inte alls, eller ja, som du säger - det finns där i bakhuvudet hela tiden, men inte på samma sätt som de värsta dagarna.

och idag bjöd min vän mig på godis och dricka, egentligen ville jag inte ha men jag vill inte vara en sån tjej som hela tiden drar uppmärksamhet till sig genom att tacka nej/säga "nej jag är för tjock för godis" och efter ett tag sa han att jag just var en sån tjej. och jag blev så himla ledsen, för ja.. det är en grej att jag går runt och tänker på det hela tiden, men jag vill inte att mina vänner ska veta det eller oroa sig. och det kändes på något sätt som att han köpte detdär åt mig för att han ville att jag skulle äta för att han vet hur det är. nej jag vet inte vad jag pratar om, är bara trött på att ha matmatMATMAMATMAMAT i huvudet hela tiden.

2010-09-10 @ 21:58:00
URL: http://vatten.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0