Fram och tillbaka

Idag har jag stor mage. Stor.

Jag drar in på maten, känner mig duktig för att jag inte åt frukost, för att jag har ätit ganska lite och rört mig ganska mycket. Men jag vet att det är dumt, jag vet att oregelbundna måltider inte kommer göra min mage mindre svullen, och jag vet att sötsuget i mig kommer skrika ikväll.
Jag försöker övertala mig själv att vänta med att hata min kropp. Att bara stå ut med den, gömma den i stora kläder eller vad som helst, tills jag kommer igång med träningen. Då kommer jag kunna äta utan dåligt samvete, och få finare kropp utan att dra ner på maten.
Men nu blir det väldigt mycket upp och ner, hit och dit. Jag kan inte bestämma mig, och det gör att jag äter rätt så dåligt. Tror jag.. Jag vet faktiskt inte. Jag vet inte ens om jag äter mycket eller lite.

Hur som helst har jag en sinnessjuk träningsvärk efter crossfit-passet i förrgår. I axlarna, armarna, bröstet, magen, vaderna, framsida lår, baksida lår och rumpan. Verkligen hela kroppen, trots att uppvärmning+pass är kanske 20 minuter långt. Galet. Jag kan knappt gå upp för en trappa.

Cyklat 11 km idag också. Alltså inte motionscykling. Jag bara tycker det är kul att kolla upp hur långt det blir efter att jag har cyklat till skolan och gjort ärenden i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0