Liten uppdatering

Det slog mig att jag inte har skrivit så mycket om hur det går med maten och så, på sista tiden. Det är nog för att det går bra.

Jag räknar i princip inte kalorier längre. Okej, ibland på kvällarna räknar jag ihop lite grann, men mer och mer sällan.
Jag mår inte så dåligt när jag har ätit för mycket. I helgen åt jag godis, mer än vad som kändes bra. Och visst tänkte jag på det. Jag började räkna lite, men stoppade mig själv. Det var jobbigt en stund, men jag tryckte undan känslan tills den värsta mättnaden var över, och så lyckades jag vara glad över att umgås med mina kompisar och ha trevligt. Godis är ju det svåraste, för det är bara socker, och så sjukt lätt att få i sig hundratals kalorier på nolltid.
Jag tycker inte det är så hemskt om jag missar träningen. Förra veckan, och den här, har jag tränat ovanligt lite eftersom jag har känt mig sjuk och trött. Nu ÄR jag sjuk och kan inte träna. Men det gör inte så mycket, och jag kan äta normalt ändå.

Så det går bra nu. Det som sänker mig ibland är min svullna mage. Men, den är faktiskt också bättre. Lite grand åtminstone.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad kul att höra!! :) heja dig!

2011-04-07 @ 07:37:19
URL: http://www.hatkarlek.wordpress.com
Postat av: Nathalie

vi är inte mer än människor. Är man för manisk och räknar alldeles för mycket så går det till överdrift och det blir fel i slutändan. Man får tänka smart och unna sig i lagom mängd ibland. Tummen upp för dig!

2011-04-07 @ 09:42:41
URL: http://nattis.kroppsnytt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0