En mil, äntligen!

EN MIL på löpbandet idag, för första gången! Fan vad härligt. Värmde upp med 10 minuter crosstrainer, och sen kändes det så ovanligt lätt och skönt att springa. 65 minuter tog det

Kanske är det tårtornas förtjänst. Lite extra mat under helgen, så kan man springa en mil.


Jag och M gjorde upp en plan som ser ut såhär: Den här veckan som kommer ska jag äta 1800 på träningsdagar, och 1600 om jag inte tränar. Nästa vecka blir det 1900/1700, veckan efter det 2000/1800. Och så är det tänkt att jag ska släppa på räkningen sen, och våga äta när jag är hungrig helt enkelt.

Jag har förklarat att jag känner att det här är min sista chans att börja äta normalt utan att gå upp i vikt. Mina tidigare försök har slutat med en massa hetsätning. Så nu gör jag ett försök till, på ett bra sätt. Om det inte funkar och jag går upp i vikt ändå, så måste jag stå ut med det.

När planen var färdig sa han "men då kan du ju sluta ta mått och jämförelsefoton också. Om matplanen ändå är bestämd så ska du ju följa den oavsett vad du har för mått. Det är bara onödigt att veta."

Och han har ju så rätt. Det gäller bara att våga släppa kontrollen också.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag förstår inte varför det där med att släppa kontrollen helt ska vara så svårt. Vad tror vi ska hända? Att vi ska skeeena iväg i vikt helt plötsligt? Det kommer ju inte hända, inte om vi äter "normalt"..

Så nu gör vi vårt bästa denna veckan tycker jag, att släppa både vågen och att inte titta på oss själva för mycket denna veckan..

Vi SKA klara det! :)

2011-01-31 @ 07:03:22
URL: http://hatkarlek.wordpress.com
Postat av: angelice

2011-02-01 @ 11:58:24
Postat av: danni. blåmärken i mitt huvud.

fast varför måste du släppa kontrollen helt? ♥

2011-02-09 @ 11:32:19
URL: http://expectopatronum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0