Dumma tankar

Jag har fått någon idé långt in i hjärnan, att jag måste bli smalare tills M säger att det är fult. Visst, han har sagt att han inte vill att jag ska gå ner, men han har också råkat säga att "Shit, den kvällen var du så jävla snygg, jag vet inte varför, men wow!" (om ett foto som togs efter att jag hade gått ner en massa vattenvikt på några dagar), och "Alltså, det känns som om du bara blir snyggare och snyggare varje gång vi ses" (nu innan jul, när jag hade gått ner lite och han inte visste det.)

Jag vet att han tycker att jag är fin även när jag väger vad jag brukar, men jag vill att han ska tycka att jag blir för smal.
För det känns som om jag bara kommer och gnäller om att jag äter för lite, att jag borde äta mer och inte gå ner i vikt. Men det har ju aldrig hänt att jag har ätit så lite att han har märkt att jag har blivit smalare. Så han kanske tror att jag bara hittar på. Okej det lär han inte tro, men jag känner lite så. Känner mig dum när jag äter godis och glass i han sällskap. Det är därför jag inte brukar berätta ju, förrän efteråt. Jag vill inte att han ska tänka på hur jag äter.



Kommentarer
Postat av: Erika

Vet du vad jag tror?



När du går ned i vikt så får du lite bättre självförtroende, eller hur?



En person med självförtroende är automatiskt snyggare, eftersom man får en helt annan utstrålning. För att ta ett exempel; min pojkvän har sagt att det är en enorm skillnad på mig med och utan smink: han tycker att jag är lika fin osminkad som sminkad - men när jag HAR smink, då blir jag med självsäker = snyggare.

2011-01-10 @ 17:27:32
URL: http://anaaddict.blogspot.com
Postat av: Lisa

Mm jag vet, jag skall försöka se resan som en utmaning och verkligen försöka.

Det är ju ett bra tillfälle för mig att se hur mycket folk faktiskt äter på en dag också.

Men jag är ju ändå rädd, det jobbigaste är ju att äta med dom, hatar att äta med folk. Men det behöver jag ju träna på. Jag skall försöka att inte noja så mycket.

2011-01-10 @ 19:56:14
URL: http://baravaralisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0