Magsjuk D:

Men när jag kom till M efter nyårsfirandet, så blev jag magsjuk. Gick och spydde ett par gånger, och trodde det var alkoholens fel, men nope. Jag fortsatte spy fast jag inte hade något kvar att spy upp, och bajset ska vi inte tala om. Jag spydde och grät och bajsade. På morgonen ringde jag pappa, som fick köra mig hem. Tur att han hade en hink i bilen :/
Så jag har legat i min säng i ett dygn, och bara gått upp för att kräkas och hämta vatten ibland. Sovit, vaknat, sovit. Det enda jag åt igår var en calippo (som jag spydde upp efter en stund) och ett par tuggor rostat bröd (som jag spydde upp efter en stund).
Idag mår jag lite bättre, och orkar i alla fall sitta vid datorn. Nu försöker jag få i mig lite coca cola. Någon som har tips på bra magsjukemat?

Det här var det sista jag behövde. Under jul fick jag ju verkligen tillbaks peppen att äta ordentligt och bygga muskler, men sånt här har en tendens att förstöra alla bra tankar. Magen är så frestande platt. Men jag får kämpa lite extra. Vara extra medveten om vad jag gör. Nu vill jag i alla fall bli frisk från magsjukan, fy fan.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag lever i princip på Piggelin när jag är magsjuk. Så tja, glass är väl egentligen det bästa. Lätt att spy upp om man mår illa efteråt, lätt att äta och sen så är det ju inte heeeelt innehållslöst egentligen så man får ju någon sorts näring i sig i alla fall. Om det inte är isglass då xD

2011-01-02 @ 11:51:18
URL: http://anaaddict.blogspot.com
Postat av: Alexis

Blåbärssoppa är bra, för om du får behålla det verkar det lite stoppande - så att du inte får lika mycket rännskita. Annars ris, det är skonsamt för magen.

Hoppas du mår bättre snart<3

2011-01-02 @ 17:24:02
URL: http://simplicities.blogg.se/
Postat av: Erika

Sv: Tack <3

2011-01-02 @ 17:38:03
URL: http://anaaddict.blogspot.com
Postat av: Alexis

Svar: Självklart är det okej :D

2011-01-02 @ 20:44:37
URL: http://simplicities.blogg.se/
Postat av: sofia

avslagen coca cola, blåbärsoppa och nyponsoppa. man brukar av någon konstig anledning inte spy upp det.. iallafall inte jag.



krya på dig!

2011-01-03 @ 00:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0