Träna eller inte

Håller precis på att bestämma mig för om jag ska träna idag eller inte. Ett beslut som medför mer ångest än jag var beredd på, mest för att jag ska resa iväg imorgon.

Anledningar att träna
1. Jag har inte möjlighet att träna på torsdag, fredag och kanske lördag.
2. Jag vågar äta mer om jag tränar.
3. Det känns som om jag går upp i vikt nu (ska skriva mer om det i ett annat inlägg).
4. Jag kommer ha mindre panik under helgen.

Anledningar att INTE träna
1. Jag vill inte.
2. Jag har inte tid.
3. Min kropp skriker efter vila.
4. Jag har så jävla ont i benen (tror det är någon muskelsträckning) så jag kan inte jogga, alltså måste jag isåfall gå på ett pass jag inte alls har lust med.


Just nu lutar det åt att jag skiter i träningen. Därför sitter jag ihopkrupen på golvet med tårar i ögonen och kaloriräkningen på högvarv i hjärnan. Åh gud, bara skjut mig!

Kommentarer
Postat av: camilla

Tycker du ska lyssna på din kropp och vad den vill. försök att inte följa den dumma rösten som vill få dig att "tvångsträna". Våga stå emot vännen :)

2011-01-19 @ 15:24:24
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: danni. blåmärken i mitt huvud.

1. Jag vill inte.

2. Jag har inte tid.

3. Min kropp skriker efter vila.



är superstarka argument.

2011-01-20 @ 21:08:33
URL: http://expectopatronum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0