Back on track

Helgen är snart över, och jag har precis varit och tränat step.
Idag har jag ätit en liten apelsin och en liten portion pasta och vit fisk till middag.
Jag tror jag ligger på runt 300 kcal, så det har gått bra. Lyckades smussla undan en portion tomatsoppa med pasta som mamma la upp åt mig.
Jag ska flytta hem till mina föräldrar snart, så då måste jag ändra mina regler. Nu kör jag på:
Söndag, måndag, tisdag: 100-600 kcal (beroende på om jag tränar eller inte)
Onsdag: 1000-2000 kcal (räknar inte utan försöker äta normalt)
Torsdag: 100-600 kcal)
Fredag, lördag: Normalt + att godis och kakor är tillåtet.

Nu är det ju inte meningen att jag ska hetsa på helgen, utan mer äta en bit kaka till efterrätt om någon bjuder. Men det tycks vara omöjligt för mig att klara av :/


Jag har studerat matvanorna hos min familj, och egentligen tror jag att det kommer bli ganska lätt att smita undan. Som jag skrev igår, de skulle märka om jag inte åt alls. Men grejen är att det enda målet man äter tillsammans är middagen (om ens det). Frukost kommer jag oftast göra själv, så det blir väl en portion gröt eller en mugg välling, så att de ser att jag äter. Sedan går det till så att man får fixa mat själv om man vill äta innan middagen. Så då kan jag bara äta en liten portion middag. Ibland kommer jag nog behöva äta en macka på kvällen också, eftersom pappa alltid gör te och mackor.

Så när jag flyttar hem får jag köra mer på lagom lite varje dag, istället för mycket några dagar och väldigt lite andra. Och så träna som en galning, så borde det gå bra. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0