Matregler

Snodde en stesolid av mamma, så nu har ångesten lagt sig lite, och jag känner mig mysigt seg i huvudet.

Har funderat lite på hur jag ska göra med maten och så. Jag tror att jag måste ha någon slags regler för att det ska bli lättare för mig att äta normalt.
Så, jag provar med detta:
1. Förbjudet: Läsk (lightläsk räknas inte) och chips
2. Endast på helger (fre-lör): Godis, efterrätter och alkohol
3. Att dra ner på/undvika: Pasta och potatis
 
Sen får jag välja själv hur jag vill göra, men gärna små portioner av maten, och aldrig flera dagar i streck med alldeles för lite mat. Och så måste jag så klart hålla igång med träningen (minst fyra pass i veckan). Nu ska jag hålla det här, och inte få ångest för att jag äter kakor på helgerna. Sen får jag se hur det blir. Om jag skulle gå upp i vikt så ändrar jag självklart reglerna.
 
Idag är det lördag, och jag ska supa tillräckligt mycket för att må bra, men tillräckligt lite för att orka poweryoga imorgon bitti.

Kommentarer
Postat av: alice.

Sv; Så snäll du är. Du finns redan på min bloglovin. '')



2010-01-23 @ 23:37:00
URL: http://sommarregnsdans.bloggplatsen.se/
Postat av: emly

Visst är det roligt. :)

Arobi / jympa är ju inte precis som gym. Gymmet kan man gå ifrån när man vill, jympan går man inte gärna ifrån mitt i sådär. Det är bra, man måste ta sig igenom varje pass!



2010-01-24 @ 12:36:11
URL: http://ninequestion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0