Ögonblick när inget annat kan tränga igenom

Helgen har varit ganska bra. Var på en jättemysig fest i lördags, hos bästa vän. Bakade kakor, grillade, åt mat, blev full, åt kakor. Lagom mycket kakor om jag minns rätt. Tre sorter, jag smakade alla. Och tog nog en extra bit också. Ungefär som de andra gjorde.
Vaknade bakis igår och hjälpte till att städa undan. Åt kakrester i smyg. Mycket kakrester i smyg. Inte alls okej. Sen åt vi lite chips, lite choklad. Tittade på bilder från festen. Bilder på mig, en tjockis i den fina klänningen. En tjockis som tror att hon är liten och söt. Äckligt att se. Åkte hem med ångest.


Men igår kväll loggade han in. Vi chattade i många timmar. Åh vad jag har saknat att ha någon som är rolig att chatta med. Någon som gör att man sitter kvar vid datorn till klockan fyra på natten, fast man borde lagt sig elva. Så ångesten försvann så småningom.


Idag kommer vi kanske ses. Råka ses av en slump. Bara tur, och lite fuskhjälp från oss. Jag råkade nämna när jag ska träna. Han råkade nämna när han åker från jobbet. Så vi kanske råkar mötas vid stationen.



En del av helgens bakning

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Usch... Jag vet hur det känns när bilder ser sämre ut än man tror. Även fast man kan varit snyggare än vad bilderna visar! Min vän till exempel; hon blir så mycket fulare på bilder än vad hon egentligen är.



Försök fokusera mer på den där killen istället, är sspänd på att höra en fortsättning ^^..

2010-07-05 @ 17:17:40
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0