Visdomsord eller nåt

Jag tänker inte ha fåniga tankar om mat och vikt när jag lär känna den här killen. Jag tänker vara helt normal, äta normalt, äta glass med honom, dricka läsk med honom, äta chips. För jag är så trött på att tjejer alltid har dessa nojor och komplex. Jag är trött på att tjejer ska "tänka på figuren", "synda med en glass", ursäkta sig så fort de äter mycket. Jag tänker inte vara sån. Jag tänker inte fråga om jag ser tjock ut i de där byxorna, eller klämma mig på låren och gnälla över allt fett som är där.


Vi pratade om att träna för att få snygg kropp. Jag sa något i stil med att "man kan ju alltid bli snyggare". Han sa att man inte ska vara kroppgirig. Så himla sant. Var nöjd för fasiken! Jag är inte missbildad, har en kropp som fungerar. Jag har till och med ett ganska fint ansikte, och inga jättekonstiga proportioner. Men nä, det räcker visst inte för mig. Jag måste vara smalare än alla andra, helt utan putmage. Man kan inte få allt. Inse det.

Kommentarer
Postat av: J

Bra skrivet!

2010-07-07 @ 11:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0