Kakor

Alltså, jag måste sluta äta kakor. Om man bortser från kakor så är min kost bra och nyttig. Och jag tror faktiskt att om jag lyckades med det och fortsatte träna som jag gör, så hade jag kunnat bli snygg.
Mitt mål nu är inte att gå ner i vikt (även om jag innerst inne fortfarande känner att jag vill bli smalare. Men de tankarna ska jag ignorera så gott jag kan). Mitt mål är att det ska synas på min kropp att jag faktiskt tränar lite.
Men kakorna. Alltså jag köper i princip aldrig varken kakor, läsk eller godis. Men jag bakar. Inte när jag är hemma själv, men när jag hälsar på föräldrarna så brukar mamma och jag baka, och mina vänner bjuder ofta på kakor. Jag måste börja tacka nej ibland åtminstone. För som det är nu blir det kakor många dagar i veckan. Men jag tänker inte börja med någon regel om att jag bara får äta kakor en gång i veckan, för då blir allt bara tråkigt och jag får en massa skuldkänslor. Jag ska bara börja tänka på att äta så lite kakor som möjligt. Om jag klarar av att låta bli så är det bra. Annars är det inte hela världen.

För övrigt så har jag bestämt mig för att låta bli att väga mig ett tag framöver. De senaste veckorna har vetskapen om hur mycket jag väger bara gjort att jag tycker att jag är ful. Alltså, om jag inte hade vägt mig hade jag inte känt så, men vågen har ju rätt, så då måste jag vara tjock och ful igen.

Därför struntar jag i det ett tag, och fokuserar på att träna och äta rätt bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0