Mamma

Under dagarna jag var hemma med min familj hade jag ännu ett sånt där jobbigt samtal med mamma. Om hennes anorexi. Jag blir så berörd när hon berättar. Jag är intresserad, vill veta mer, men vill inte verka för intresserad. Hon får inte märka att jag känner igen vissa grejer. Hon får inte se att jag får tårar i ögonen.

Jag känner mig som en sån idiot. Jag är en idiot. Fy fan vad det är elakt mot mamma att hålla på som jag har gjort, och dessutom hålla det hemligt för henne. Jag undrar om jag någonsin kommer kunna erkänna att jag har spytt, eller att jag gömde mat i plastpåsar när jag bodde hemma. Jag vill ju kunna prata med henne om det, just för att hon skulle förstå. Men hon skulle känna sig så ledsen och sviken, och jag skulle inte klara av det. Det är dags att lämna det här helt, att bli av med all matångest, all kaloriräkning.

Kanske dags att dra ner på bloggandet också. Tyvärr håller det mig kvar. Vad ska jag skriva om ifall jag inte har panik över maten liksom?

Kommentarer
Postat av: danni. blåmärken i mitt huvud.

skriva om din vardag, dina tankar?

2010-12-31 @ 01:08:56
URL: http://expectopatronum.blogg.se/
Postat av: sofia

hon kommer inte att känna sig sviken, bara ledsen. eftersom hon vet hur sjukdomen funkar så kommer hon även förstå att du inte gjort något av detta för att vara elak. det bara blir liksom.

det är fruktansvärt svårt att berätta, men om inte så kommer det för din del alltid ligga emellan er. du behöver inte förklara allt på en gång. att säja att maten ibland kan vara svår är en början. det finns tid.



hon om någon kanske kan hjälpa dig ur det här på riktigt. när du väl har berättat kommer hon nog känna sig tacksam för att du tillslut vågade anförtro dig åt henne.



styrkekram <3

2010-12-31 @ 11:30:56
Postat av: Anonym

Make ur mama happy <3

2011-01-01 @ 09:57:18
URL: http://nastydiary.blogg.se/
Postat av: angelice

Berätta för henne!! Hon skulle kunna hjälpa dig SÅ mycket. Det är jag säker på. : )

2011-01-03 @ 23:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0