Min ensak

Fick en härlig känsla inatt när jag insåg att min kropp är min. Visst, jag kan försöka svälta den, jag kan önska bort vissa delar, önska dit andra. Men jag kan också bestämma att den får se ut som den gör, eller bli större. Det är min kropp, och ärligt talat är det bara jag som kommer bry mig, oavsett hur den ser ut.

Jag blev ju lite smalare nu innan jul, och det kändes bra. Men är det någon annan som har kommenterat det, eller ens märkt det? Nope. Jag önskade lite i smyg att M skulle märka något, typ bli orolig. Men inte ens han har tänkt på det, och det är ju egentligen bara ett gott tecken. Han struntar i om jag går ner eller upp ett par kilo.

Alltså är det endast jag som bryr mig. Jag kan göra vad jag vill. Jag bestämmer själv om jag ska äta godis varje dag, och ingen annan har med det att göra.

Bra insikt.
Nu bev jag hungrig.

Kommentarer
Postat av: narrow

Jag har inte kommenterat din blogg alls i stortsätt. Men har läst den ett tag. Och jag måste säga att jag blir väldigt glad när jag läser detta. Tycker det är jättebra att du inser att din kropp är otroligt fin!

Ta hand om dig! Kramar

2010-12-26 @ 20:21:32
URL: http://narrowest.blogg.se/
Postat av: sofia

kloka kvinna!

2010-12-27 @ 16:30:02
Postat av: danni. blåmärken i mitt huvud.

ett kilo ner eller upp spelar faktkiskt ingen roll.

2011-01-08 @ 16:22:37
URL: http://expectopatronum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0