Säg att jag inte är dum i huvudet nu

Ja, så var det det här med ätandet. Jag försöker bli smalare nu. Vill bli av med lilla "bilringen" och lite på låren. Det kanske är jättedumt, men det känns som om jag kan göra det på ett bra sätt. Jag tror att jag klarar det, på riktigt. Just nu kör jag på det här:


  • Mycket träning.

  • Minst 1000 kcal vilodagar, minst 1500 kcal träningsdagar. Gärna olika från dag till dag. Och minst en dag i veckan där jag kommer upp i 2000 kcal, för att se till att jag inte börjar få ångest av att äta, och för att hålla igång ämnesomsättningen.

  • Varierad mat. Inga förbjudna livsmedel. Jag får inte gå och längta ihjäl mig efter mat, då är det bättre att äta.

  • Regelbundet ätande. Inte mer än fyra timmar mellan måltiderna.

  • Aldrig träna hungrig, och alltid fylla på efter träning. Att träna på fastande mage har jag gjort tillräckligt. Fuck det, aldrig mer.

Så länge jag följer de här "reglerna" kommer det gå bra. Det jag måste vara uppmärksam på är om jag börjar ändra dem. Men  jag tror inte det, för jag har märkt att det fungerar, att man inte måste äta 200kcal/dag för att bli smalare.
Jag kan också berätta att jag åt normalt igår, och det kändes inte jobbigt eller dåligt. Mozarella/pesto-focaccia bland annat, och lasagne.



Kommentarer
Postat av: Simone

Då har vi väl samma mål...men jag tror inte jag klarar att hålla mig 1000 kcal längre. Jag har skämt bort kroppen med 1500-2000 kcal för länge!

Jag tycker dock att om man äter 1000 kcal länge hamnar man ju i svält...var sig man inte tror det eller ej!

Jag ger dig samma råd som du gav till mig: ta det lugn o var försiktig!

2010-12-10 @ 11:23:13
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: tove

Men du... kommer det inte vara rent ut sagt omöjligt att bygga muskler på det där födointaget? Du vet att det man bryter ner när man tränar är musklerna och att de måste byggas upp (fettet är sorgligt nog det sista kroppen vill bli av med), det träningen ger i längden är en bättre förbränning, men bryter du ner musklerna känns det ju som om du inte fått ut så mycket som du kunnat...?

2010-12-10 @ 12:08:11
Postat av: Lisa

Alltså om du följer de punkterna så borde det ju gå bra.

Men du måste vara jävligt försiktig så att du inte börjar trixa.

Se till att vara ärlig mot dig själv och försök verkligen följa "reglerna"

Gå bara inte ner för mycket, egentligen behöver du ju inte gå ner alls.

Vad väger du/bmi?

Hur mycket vill du gå ner?

kram<3

2010-12-10 @ 12:26:14
URL: http://baravaralisa.blogg.se/
Postat av: hanna

hej! följer fortfarande din blogg och har tydligt märkt skillnaden i ditt sätt att tänka om maten nu.

blir så orolig för dig:S

har du msn? vill tala dig till rätta!

kram

2010-12-10 @ 12:34:28
Postat av: Alexis

Klicka på länken så kommer du till min nya blogg ^_^

Kramar<3

2010-12-10 @ 16:48:32
URL: http://simplicities.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0