Avundsjuk?

Såg en anorektiker på träningen igår. Så smal, så smal. Varenda muskel, varenda ben i kroppen syntes.
Först - avundsjuka såklart. Här står jag, tjock och ful fast jag försöker bli smal. Och hon bara är så där tunn, hon har lyckats, hon har självdisciplin.

Men sedan blev det så sorgligt att se. Hur hon hoppade över stepbrädan med sna tunna ben som såg ut att kunna knäckas när som helst. Hur hon ansträngde sig mest av alla, hoppade högst, tog djupast steg, viftade mest med armarna. Och hon såg ut att kunna trilla ihop och dö när som helst. Usch.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch va hemskt... inget att vara avundsjuk på. Tur du insåg det :)

2010-02-08 @ 17:01:34
URL: http://dixxon.blogg.se/
Postat av: Anorexiapappa

Till Nea

Vår 14-åriga dotter hade tidigare en blogg på internet som numera är borttagen. Den fanns tidigare under namnet ”Skinnyfatso” och låg på Bloggplatsen.se. Jag upptäckte den av en slump och läste allt som stod skrivet på den. Jag såg att du hade skrivit några kommentarer på hennes blogg innan den försvann. Jag har varit inne på din blogg och läst lite vad du skriver också. Förstår att Du kämpar med samma problem som vår älskade 14-åriga dotter.

Vi kämpar hårt med att försöka hjälpa vår älskade dotter ur hennes problem med ätstörningar. Jag vet inte vem du är och jag vet inte hur du och vår dotter kom i kontakt med varandra. Vi älskar vår dotter och är väldigt orolig för henne just nu hur det ska gå för henne. Därför vill jag be dig att inte uppmuntra henna på något sätt som kan försämra hennes tillstånd. Jag önskar att någon kunde hjälpa dig också, precis som vi försöker hjälpa vår dotter. Snälla, uppmuntra inte vår dotter att hon är vacker när hon blir magrare och magrare för det är inte sant. Hon är vacker som hon är och behöver inte minska mer i vikt. Jag har en mail som du kan skriva till [email protected] och en blogg som ligger på http://anorexiapappa.bloggplatsen.se/

Ta väl hand om dig och jag hoppas du blir frisk så fort som möjligt.

2010-02-08 @ 21:56:21
URL: http://anorexiapappa.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0