Gå ner i vikt igen

Jag måste gå ner i vikt. Jag kan inte väga så här mycket. Men jag ska göra det långsamt, och inte svälta mig själv. Reglerna i förra inlägget gäller fortfarande, till exempel det där att jag inte får äta alldeles för lite flera dagar i rad. Och med alldeles för lite menar jag väl under typ 800 kcal. Så jag ska försöka köra lite varannan dag. 
Fler regler: 
* Jag ska inte börja räkna kalorier. Jag måste försöka låta bli det, för jag vill inte börja ägna all min tid åt att tänka på sånt igen.
* Jag ska inte hänga på pro ana-forum.
Idag träffade jag hela familjen, och det bjöds på kakor. Men jag åt inga. Det känns mycket lättare när jag har bestämt mig för att sånt bara är tillåtet fre-lör. Och det kan jag ju säga till mamma också, utan att hon tror att jag äter dåligt. Det är ju en vanlig och bra regel. När folk vet om att jag gör så, så behöver jag ju inte ta en kaka för att vara trevlig heller, oftast. Det här ska gå bra. Men jag får inte bli besviken om jag inte går ner en massa nu, för det kommer ju gå lååångsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0