Paj

Helgen har varit frosseri, och det har känts okej. Idag tänkte jag äta lagom. Inte extremt lite, men inte massor. Så blev vi bjudna på rabarberpaj. Jag åt, med vaniljvisp till. Och det känns inte bra. Ikväll kommer jag väga mig, och jag vill inte veta...
Jag har beslutsångest nu. För jag har inte kraft och motivation till att svälta bort helgens mat. Jag funderar på att börja äta nyttigt och skitbra nu. Bli vältränad och gå ner i vikt långsamt. Äta minst 1500 kcal per dag, och träna massor. För nu pendlar vikten mellan 46 och 47,5 hela tiden. Har gjort det alldeles för länge. Jag har börjat hetsa för ofta, och jag lyckas inte ta mig ur det. Så det är lika bra att satsa på en snygg och tränad kropp.
Men... jag väntar på paket. Imorgon kanske det kommer. Det som skulle kunna hjälpa mig att gå ner i vikt, nu, fort. Så när jag får det tänker jag prova ett tag till. Se om det funkar. Om det inte gör det så ska jag fixa det här på ett hälsosamt sätt, innan jag blir fullfjädrad bulimiker. Det får inte bli så.

För övrigt fick jag 1,8 på högskoleprovet. Nice nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0