Nostalgi

Idag har det varit fint, soligt och dimmigt höstväder. Jag har tittat på bilder från förra hösten. Helt idiotiskt, jag vet. Drömmer om att bli så smal igen. Fylls av någon dysterhet när jag minns alla promenader, alla hemska känslor. Vill bli smal vill bli smal vill bli smal vill bli smal. Tanken på att jag aldrig kommer bli så smal är för jobbig. Jag klarar det inte.

Men jag ska inte gå ner i vikt. Jag bara ser till att plåga min hjärna riktigt ordentligt...


Hittade en klänning som jag köpte för ett par år sedan, som jag aldrig har använt. Jag tyckte att den satt fult, för tight. Fem kilo lättare, och jag minns att jag provade klänningen men fortfarande tänkte att jag var för tjock för den. Nu, fem kilo tyngre, och jag tycker att jag är för tjock för den. Jag tror inte att jag någonsin hade kunnat bli tillräckligt smal för den. Om jag så gick ner 15 kg. Självbilden kan man inte banta bort. Deprimerande...

Kommentarer
Postat av: Erika

Sv: Jag minns också när jag var i typ 12-årsåldern; jag hade börjat tänka på "onyttigt och nyttigt" men inte riktigt reflekterat så mycket över det. Minns att jag på fredagkvällar kunde äta först pizza och sedan godis efter det. Det känns som man kunde vara mer spontan då. När man inte behövde tänka på att passa in sina måltider efter vad man ska göra...

2010-10-11 @ 16:33:15
URL: http://anaaddict.blogspot.com
Postat av: danni

har du bilden på bloggen från den smala perioden? fast sen så blir man faktiskt inte tjock på 5 kg.

2010-10-14 @ 15:00:59
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0