DU ÄR SÅ SMAAAAL bla bla bla

Idag är jag tjock i spegeln. Det är trist. Nu är jag hemma hos mamma och pappa också. De åkte nyss, så jag blev ensam. Första tanken: ÄTA! Hetsa och spy!
Bara för att jag är här, det är somrigt väder och det känns som innan. Men det var bara det första som dök upp i huvudet, alltså inget jag ens övervägde att göra.
En kille i den nya klassen tjatar om att "Du är så liten, typ som NN. Alltså jag undrar vem av er som väger mest".
NN är en tjej i hans klass som också är kort, men som är smal. Alltså inte smal, utan SMAL!! Spinkig, mager. Jag slår vad om att hon har en ätstörning (hoppas hon inte läser min blogg, det vore pinsamt). Och helt ärligt så tror jag att hon väger 10 kg mindre än jag. Runt 40 kg, det tror jag. Så jag fattar inte vad det är för fel på hans ögonmått. Han lyckades inte få ur henne vad hon väger (ja, han sprang och frågade), men jag vet att jag hade fått rätt.
Och även om jag kan avundas hennes kropp ibland, så avtar det när jag ser henne sitta där med ett äpple när vi andra äter mackor.

Kommentarer
Postat av: danni

jag tror att jag skulle bli lite ledsen om jag upptäckte att någon i min närhet har en ätstörning.

2011-04-27 @ 08:52:03
URL: http://expectopatronum.blogg.se/
Postat av: Mathea

Sådana där dagar har nog ALLA. Jag känner mig så där i spegeln titt som tätt också. Bara att bita ihop liksom :*



re: Jag är ju danslärare för barn, vi har avslutning imorgon :) Men det är modernt med lite street inblandat :)

Sen så har jag danslektioner på skolan också, det ingår i vårat program. Då dansar vi modernt/street/jazz. Skit skoj är det. Dock har jag inget filmklipp på det, men jag kan försöka att fixa det :>



Och min tid på fem km beror nog på att jag har tränat kondition väldigt hårt och i flera månader nu, så min kropp orkar med väldigt mycket på grund av det. :)

2011-04-30 @ 23:07:12
URL: http://lejonhuvud.blogg.se/
Postat av: J

Jag HATAR det! Att alltid börja tänka hets->spy när jag är hemma hos mina föräldrar. Vill bara radera det ur min hjärna :(

2011-05-16 @ 22:58:16
URL: http://prettyskinny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0